EEN GREEP UIT ONS WERK

Ministerie van Binnenlandse Zaken

Het Ministerie van Binnenlandse Zaken wilde beter aan ondernemers door het hele land heen communiceren waar de MONO-Zakelijk campagne over gaat. Ondernemers kunnen namelijk een grote bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid in ons land. Deze video gebruikt het ministerie om de kernboodschap van de campagne over te brengen. 

Provincie Noord-Brabant

Het inwonersaantal van Brabant neemt in rap tempo toe. En daar is ons mobiliteitsnetwerk niet op berekend. Het moet aangepast en verduurzaamd worden. En daar maakte de provincie beleid op. Het uitgebreide beleidskader, dat tientallen pagina’s bestrijkt, moest worden teruggebracht naar een heldere, korte animatievideo. Zodat de provincie laagdrempelig en vlot de nieuwe koers naar alle inwoners van Brabant en naar samenwerkingspartners kan communiceren.

Algotrade

Het bedrijf Algotrade bouwt beleggingssoftware op basis van algoritmes. Klanten kunnen met die software geheel geautomatiseerd handelen op de beurs. Met deze video wil Algotrade in anderhalve minuut uitleggen wat ze doen en wat hen onderscheidt van de concurrent. 

STICHTING INTERBESTUURLIJKE TRAINEES

Je staat aan de start van je carrière. Moet alles nog leren, honderd handen schudden en een organisatie leren kennen. En dan is er dat ene woord dat iedereen je influistert….. netwerken! Maar hoe dan? Nou, bijvoorbeeld door je aan te sluiten bij Interbestuurlijke Trainees. Deze video maakte Animatiestudio Fris voor het IBT. Om in ongeveer een minuutje uit te leggen waarom het echt een goed idee is om via hen je netwerk te vergroten!

Play Video about Animatiestudio Fris maakt animatievideo's en explainervideo's voor overheden en bedrijven. Hier voor het IBT.

Provincie Noord-Brabant

Een goede gezondheid is fundamenteel voor ons allemaal. En dus omarmde de provincie Brabant een ambitieuze missie: in 2030 wil zij ervoor zorgen dat iedere Brabander er drie gezonde levensjaren bij heeft gekregen. In een beleidskader zette het bestuur uiteen hoe dat doel bereikt gaat worden. Deze animatievideo vat het plan samen, zodat de provincie haar boodschap doeltreffend aan alle Brabanders kan communiceren.

Animatiestudio Fris

Je kunt aan het einde van het jaar een mail met goed bedoelde wensen sturen naar je zakenrelaties. Of een mooi bericht delen op social media. Wij wilden dit jaar iets anders doen. Een eindejaarsboodschap maken die een glimlach op iemands gezicht kon toveren. We kozen voor een combinatie van geanimeerde beelden met foto’s en video’s.

Play Video

Veldhoen Company

Ons werkleven werd compleet op zijn kop gezet door de corona-pandemie. Ineens waren we niet meer volle dagen op kantoor en moest iedereen in zijn huis een werkplek creëren. Veldhoen Company adviseert wereldwijd bedrijven hoe ze de werkomgeving strategisch het beste kunnen inrichten. In deze video vat het bedrijf haar kernactiviteiten samen. De video werd vooral door vertegenwoordigers gebruikt in meetings met potentiële klanten. 

Lindenberg Cultuurhuis

Toegankelijk zijn voor iedereen omvat meer dan alleen een lift bouwen of een rolstoelvriendelijke ingang creëren. Dat bewijst de Lindenberg. Zij bouwden een aparte laagdrempelige website in simpele taal voor mensen voor wie de gewone website te ingewikkeld is. Deze animatievideo werd op de site geplaatst. Hij legt helder en eenvoudig uit hoe mensen een kaartje voor een voorstelling kunnen kopen. 

Play Video

Animatiestudio Fris

En tot slot nog een video van Fris zelf. Wij wilden helder en vlot uitleggen waarom animatievideo’s zoveel toevoegen. Waarom ze eigenlijk niet mogen ontbreken in een communicatieplan. En op welke manier ze een boodschap extra krachtig maken. In deze video laten we dat zien aan de hand van vijf belangrijke argumenten. 

Ministerie van Binnenlandse Zaken

Het Ministerie van Binnenlandse Zaken wilde beter aan ondernemers door het hele land heen communiceren waar de MONO-Zakelijk campagne over gaat. Ondernemers kunnen namelijk een grote bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid in ons land. Deze video gebruikt het ministerie om de kernboodschap van de campagne over te brengen. 

Provincie Noord-Brabant

Het inwonersaantal van Brabant neemt in rap tempo toe. En daar is ons mobiliteitsnetwerk niet op berekend. Het moet aangepast en verduurzaamd worden. En daar maakte de provincie beleid op. Het uitgebreide beleidskader, dat tientallen pagina’s bestrijkt, moest worden teruggebracht naar een heldere, korte animatievideo. Zodat de provincie laagdrempelig en vlot de nieuwe koers naar alle inwoners van Brabant en naar samenwerkingspartners kan communiceren.

Algotrade

Het bedrijf Algotrade bouwt beleggingssoftware op basis van algoritmes. Klanten kunnen met die software geheel geautomatiseerd handelen op de beurs. Met deze video wil Algotrade in anderhalve minuut uitleggen wat ze doen en wat hen onderscheidt van de concurrent. 

Lindenberg Cultuurhuis

Toegankelijk zijn voor iedereen omvat meer dan alleen een lift bouwen of een rolstoelvriendelijke ingang creëren. Dat bewijst de Lindenberg. Zij bouwden een aparte laagdrempelige website in simpele taal voor mensen voor wie de gewone website te ingewikkeld is. Deze animatievideo werd op de site geplaatst. Hij legt helder en eenvoudig uit hoe mensen een kaartje voor een voorstelling kunnen kopen. 

Veldhoen Company

Ons werkleven werd compleet op zijn kop gezet door de corona-pandemie. Ineens waren we niet meer volle dagen op kantoor en moest iedereen in zijn huis een werkplek creëren. Veldhoen Company adviseert wereldwijd bedrijven hoe ze de werkomgeving strategisch het beste kunnen inrichten. In deze video vat het bedrijf haar kernactiviteiten samen. De video werd vooral door vertegenwoordigers gebruikt in meetings met potentiële klanten. 

Animatiestudio Fris

Play Video

En tot slot een video voor Fris zelf. Wij wilden helder en vlot uitleggen waarom animatievideo’s zoveel toevoegen. Waarom ze eigenlijk niet mogen ontbreken in een communicatieplan. En op welke manier ze een boodschap extra krachtig maken. In deze video laten we dat zien aan de hand van vijf belangrijke argumenten. 

Provincie Noord-Brabant

Een goede gezondheid is fundamenteel voor ons allemaal. En dus omarmde de provincie Brabant een ambitieuze missie: in 2030 wil zij ervoor zorgen dat iedere Brabander er drie gezonde levensjaren bij heeft gekregen. In een beleidskader zette het bestuur uiteen hoe dat doel bereikt gaat worden. Deze animatievideo vat het plan samen, zodat de provincie haar boodschap doeltreffend aan alle Brabanders kan communiceren.